Brev:
Mad - igen
12. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Mad - igen
Hej Helen
Tak for dine uddybende svar.
Vi har fået Viktoria over i egen seng. Hun bliver ammet imellem kl. 21 og 22. Så bliver hun ammet igen omkring kl. 01 og igen ved 06-07-tiden. Jeg ammer hende 5 gange om dagen.
Men vi kan stadig ikke få noget andet mad i hende.
Vi prøver at give hende rugbrødsstave og agurkestave hun selv kan sidde med. Dem sidder hun og gnasker i. Når der falder lidt af rugbrødet eller agurken, er hun ikke meget for at spise det, men et par krummer får hun da spist. Vi kan også godt sidde og give hende stavene i munden, men lige så snart vi tager skeen frem med grød eller mos, nægter hun fuldstændig at åbne munden.
Vi har gjort, som du sidst skrev. Sætte hende i højstolen og sidde og vise hende på os selv, hvordan hun skal gøre. Og sidde og sige alle mulige positive lyde og ord. I princippet ved hun vel godt, hvad hun skal gøre, når hun godt vil åbne munden med alt andet end skeen.
Når hun får lidt af maden på fingrene spiser hun det herfra, så det er ikke fordi hun ikke kan lide det. Vi kan simpelthen ikke finde ud af, hvorfor hun ikke vil have skeen i munden.
Hun vil ikke have sut eller sutteflaske.
Vi håber du har nogle gode råd til os.
Venligst
Joan og Viktoria